Ми працюємо!
Слава Україні!

Як недорого друкувати додатковими кольорами у цифрі

У цій статті ми розповімо, як економно використовувати можливості друку додатковими кольорами (білий, прозорий).

1. Чому друк додатковими кольорами коштує дорого?

У цифровому друці давно так склалося, що ціна звичайного кольорового кліку в промислових друкарнях не залежить від заповнення відбитка фарбою/тонером. Причина цього – модель взаємодії з компанією-постачальником обладнання.

З появою можливості друку додатковими кольорами, виробники друкарського обладнання обрали шлях, при якому в ціну відбитка (яку друкарня платить за обслуговування машини та витратні матеріали) з використанням додаткового кольору, не входить вартість цього додаткового тонера.

При друку додатковим кольором на темному папері, наприклад, візиток в один колір та повнокольорового запрошення з білою підкладкою – різниця у заповненні буде значною. В даному випадку принцип "ми продаємо додаткові кольори за середньою фіксованою ціною" буде несправедливим і економічно невигідним, або друкарні, або замовнику. Тут уже залежить від конкретного макету, і обраної "середньої ціни" (якому саме заповненню вона буде відповідати).

Такий "стандартний" підхід на ринку зазвичай зводиться до того, що друкарня оголошує досить високу фіксовану ціну, щоб захистити себе від ризиків у випадку, якщо, наприклад, клієнт попросить "залити" дод. кольором весь аркуш. Найчастіше ціна вказується для якогось середнього наповнення (наприклад, 50%). Тут важливо розуміти, що у разі меншого заповнення – знижку зазвичай не пропонують, проте у разі більшого – доплачувати доводиться. І якщо на дрібних тиражах (1-5-10 аркушів) це часто не є проблемою, то на великих – ціна замовлень злітає до небес...

2. Як зменшити вартість виробу із застосуванням додаткового кольору?

Аби запропонувати замовнику цікаву ціну, яка буде адекватна заповненню тонером аркуша, можемо використати інструмент розрахунку заповнення відбитка. Це просте рішення дозволить і друкарні заробляти, і клієнту отримувати додаткові кольори “не за всі гроші світу”... Але на жаль, на ринку немає ПРОСТОГО інструменту, який дозволив би кожному швидко та просто перевірити макет та дізнатися заповнення...

Компанія Фастпринт створила такий інструмент - Розрахунок заповнення.

Тут важливо відзначити, що при подачі макетів на друк додатковими кольорами, ці додаткові кольори необхідно винести в окремий колірний канал. Все, що потрібно надрукувати дод. кольором, має бути задано за допомогою spot-колір (Pantone). Назва Pantone в даному випадку ролі не відіграє, тут головне те, що з точки зору друку це вже не CMYK ... Вірніше, при звичайному кольоровому цифровому друку всі Pantone переводяться в CMYK автоматично, а тут ми даємо команду друкарській машині - " ось цей Pantone друкувати ось цим додатковим кольором". 

3. Ваша вигода за підсумками простих розрахунків

Різниця значень заповнення під час друку додатковими кольорами може бути дуже суттєвою.

На прикладі "прозорого тонера" або "білого тонера", може йтися про макети, в яких, наприклад, прозорим треба виділити лише логотип та прізвище на візитці (2-4%), а може виникнути необхідність покрити прозорим (імітація лаку) весь або майже весь макет (50-80%). З білим кольором аналогічно – можна на темному дизайнерському картоні друкувати білим текст візитки (3-5%), а можна на тому ж темному картоні зробити листівку з повнокольоровим зображенням, під яке необхідно покласти білий по всій площі зі зрозумілих причин (заповнення при цьому буде в межах 70-90%).

Розглянемо ціноутворення на прикладі двох макетів з різним заповненням п'ятою фарбою.

Вступні дані: необхідний друк флаєрів євро-формату (210х100 мм), на крейдованому папері 130 гр/м.кв, друк односторонній повнокольоровий з прозорим тонером (імітація вибіркового лаку).

Підготовавши правильно макети, попередньо винісши в окремий шар під назвою Clear все, що ми збираємося надрукувати прозорим тонером, завантажуємо макет у інструмент для обчислення заповнення колірними каналами.

У першому макеті ми спеціально вирішили покрити лаком мінімальну зону задрукованої області.

Аналізуючи отримані дані ми вибираємо розкладку на стандартний друкований аркуш формату SR-A3, оскільки на SR-A3 MAX+ у цьому випадку зміститься така сама кількість виробів – 6 шт. Ставимо відмітку ”враховувати вильоти” тому, що у завантаженому макеті вони не враховані (зазначений чистий розмір 210х100 мм).

Розрахунок заповнення друку, малюнок 1

 

Тепер докладніше розглядаємо отримані результати.

Вибравши потрібний колірний канал (Clear) – бачимо заповнення цим каналом 1,9%.

Розрахунок заповнення друку, малюнок 1

 

З огляду на нашу політику ціноутворення вартість друку тиражу за описаними вище параметрами з урахуванням заповнення п'ятою фарбою на 2% становить 406 грн (при тиражі 100 виробів).

У другому макеті стоїть завдання покрити прозорим тонером більшу частину зображення.

Проводимо ті ж маніпуляції, що й у першому випадку.

Розрахунок заповнення друку, малюнок 1

 

Вибравши потрібний колірний канал (Clear) у цьому випадку бачимо результат заповнення п'ятою фарбою - 53,8%.

Розрахунок заповнення друку, малюнок 1

 

Вартість виробництва тиражу за параметрами описаними вище із заповненням п'ятою фарбою на 54% складе – 486 грн (при тиражі 100виробів).

Отже, шляхом простих розрахунків ми бачимо, що різниця в ціні тиражів із заповненням п'ятою фарбою на 2% і на 54% становить – 16%, що на великих тиражах дасть суттєву різницю в ціні!

Доцільність використання інструменту для розрахунку заповнення п'ятою фарбою та облік цього заповнення при ціноутворенні очевидні!

Що й слід було довести ;)

4. Приклад використання інструменту (відео)

Рекомендуємо дивитися в повноекранному режимі HD якості

ic
Подивитися на мапі Пн - Пт: 9:30 - 18:30
Пн - Пт: 10:00 - 15:00
Швидке замовлення
Заявка на розрахунок вартості
Задати питання

Задайте питання і ми зв'яжемося з вами протягом 3-х годин.
Або зв'яжіться зручним способом >

Задати питання
Заявка прийнята!
Спасибі!
Зовсім скоро ми зв'яжемося з вами!